شرکت فاطررسا نور

ساخت وبلاگ


‎ (Multi-Service Access Node) MSAN‏ که آن را با نام ‎ (Multi-Service Access Gateway) MSAG‏ نیز می شناسند، دستگاهی است که عموماً در کنار مجموعه ی از تجهیزات راه اندازی خطوط تلفن -تبادل خطوط تلفن-(اگرچه گاهی اوقات در کنار جاده در کابینت های اینترفیس سرویس دهی مناطق قرار می گیرد) نصب شده و خطوط تلفن مشترک را به شبکه اصلی برای ارائه تلفن، ISDN، و پهن باند نظیر DSL ، همه با یک پلت فرم واحد، متصل می کند. قبل از گسترش MSAN، ارائه دهندگان خدمات مخابراتی معمولاً از بسیاری از تجهیزات مجزا مانند DSLAM ها برای ارائه انواع مختلف سرویس به مشترکین استفاده میکردند. یکپارچه سازی تمام خدمات تنها در یک نود، که بطور معمول Backhaul همه ی جریانهای داده مبتنی بر IP یا حالت انتقال غیرهمزمان (ناهمگام) می باشد مقرون به صرفه تر بوده و سرویس های جدید را با سرعتی بیش از سرعت ممکن قبل، ارائه می دهد.

کابینت های MSAN مناسب برای فضای باز (outdoor) معمول، شامل سرویس های narrowband -باند محدود - (POTS-سرویس خط تلفن سنتی-)، broadband - پهن باند -(xDSL)، باطریهای دارای یکسو کننده، یونیت انتقال نوری و فریم توزیع مس می باشند.

نود دسترسی به سرویس های چندگانه، در یک مفهوم گسترده به مجموعه ای از دستگاه های مجتمع معمول مورد استفاده، اطلاق می گردد. این دستگاه ها شامل مالتی پلکسر دسترسی خط مشترک دیجیتال (DSLAM) به کار برده شده در شبکه xDSL ،OLT بکار رفته در شبکه های PON/FTTx و سوئیچ های اترنت برای اتصال Active Etheet می باشند. MSAN امروزی، اغلب از تمام این اتصالات به عنوان ارائه دهنده ارتباطات از جمله سرویس های قدیمی تلفن (POTS) و سیگنالهای دیجیتال، پشتیبانی می کند.

قابلیت بارزMSAN ، جمع آوری ترافیک از مشترکین متعدد است. در لایه فیزیکی، MSAN همچنین ترافیک تکنولوژی های انتهای مسیر (نظیر ADSL) را به اترنت برای استفاده کاربران نهایی تبدیل می کند.

با توجه به چگونگی ارسال ترافیک در شبکه، MSAN ها در سه دسته بندی اصلی قرار می گیرند:


MSAN لایه 2 (Layer–2 MSAN): این نوع از MSAN در اصل یک سوئیچ لایه 2 (هرچند معمولاً عملکرد کامل یک سوئیچ را ندارد) با برخی پیشرفتهای مناسب است. این MSAN ها از سوئیچینگ اترنت (یا ATM) برای ارسال ترافیک استفاده می کنند. MSAN جریان ترافیک مشترکین (Upstream) را به یک Edge Router، که به عنوان یک نقطه کنترل مرکزی عمل کرده و مانع از ارتباط مستقیم کاربران با یکدیگر می شود، ارسال می کند. ‎(Etheet Link Aggregation) LAG‏ انعطاف پذیری در اینن شبکه را فراهم می کند.

DSLAM های لایه 2 نمی توانند IGMP را تفسیر کنند، بنابراین آنها نمی توانند کانالهای IPTV را بصورت انتخابی تکرار (replicate) نمایند.

MSAN هوشمندلایه 3 (Layer–3 aware MSAN): این MSAN های مطلع از IP می توانند درخواست های IGMP را توسط replicate یک جریان چندپخشی تفسیر کرده و پاسخ دهند و جریان را به کاربرانی که آن را درخواست داده اند، ارسال نمایند. هوشمندی لایه 3 وقتی مهم می شود که ترافیک IPTV برای انجام تغیرات کانال پشتیبانی می شود.MSAN های مطلع از IP استاتیک، همیشه کانال های تلویزیونی چند پخشی را دریافت خواهند کرد. آنها توانایی درخواست کانال های خاص که به DSLAM ها ارسال می شوند را ندارند .DSLAM های مطلع از IP داینامیک، با این حال می توانند به شبکه، برای شروع و خاتمه ی ارسال هر یک از کانالها به DSLAM ها، اطلاع رسانی کنند. پیکربندی IGMP proxy و یا IGMP snooping در DSLAM این قابلیت را اجرا می کند.

MSAN لایه 2 (Layer–3 MSAN): این MSAN ها از قابلیت مسیریابی IP بجای تکنولوژی های لایه 2، برای ارسال ترافیک استفاده می کند. از مزایای این روش ارسال، توانایی پشتیبانی از لینک های متعدد Upstream رفته به روترهای مختلف Upstream و بهبود انعطاف پذیری شبکه است. با این حال، برای به انجام رساندن این سطح از انعطاف پذیری، شما باید یک زیرشبکه IP جداگانه به هر یک از MSAN ها اختصاص دهید، افزودن سطوح جدید می تواند نگهداری و مدیریت را دشوار نماید.

MSAN از سرویس های مختلف نظیر ADSL، ADSL2+،VDSL، VDSL2، SDSL، SHDSL، Active Fast Etheet / Gigabit Etheet، E1 IMA، ‏(VoIP (SIP & H.248‎ با قابلیت همکاری بالا پشتیبانی می کند.

شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : مجری FTTH , مجری FTTB , مشاور FTTH , مشاور FTTB , طراح FTTH , طراح FTTB , طراح فیبرنوری , مشاور فیبرنوری , مجری فیبرنوری , تکنولوژی GPON ,تجهیزات GPON ,تجهیزات FTTH , تجهیزات FTTB , اجرا FTTH , اجرا GPON , اجرا FTTB, نویسنده : میثم fiber بازدید : 285 تاريخ : 29 خرداد 1397 ساعت: 4:17



شرکت هواوی، سازنده دستگاه های ICT، اعلام کرده است که اولین بستر دسترسی فیبر هیبریدی هم محور 10Gbps را در صنعت پهنای باند عرضه کرده است، به طوری که از تکنولوژی کابلی DOCSIS® 3.1 10 گیگابیتی و همچنین از تکنولوژی فیبر نوری پسیو و PON 10 گیگابیتی پشتیبانی می کند.

عرضه اولین بستر هیبریدی ۱۰ گیگابیت بر ثانیه جهان لینک کامل خبر
شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : اخبار فیبرنوری,ارائه کننده تجهیزات فیبر نوری,شبکه FTTH ,تکنولوژی GPON,مشاور پروژه های فیبر نوری,طراح پروژه های فیبر نوری,مجری پروژه های فیبر نوری,شرکت هواوی,سازنده دستگاه های ICT,بستر دسترسی فیبر هیبریدی,DOCSIS® 3,1 ,PON,کابل Coaxial,MSO,اپراتورهای چند سیستمی,سیستم ویدئویی IP,همگرایی شبکه,FTTH,OLT پر ظرفیت,D,CCAP,بستر دسترسی کابلی ,همگرای گسترده,ONT‏,بستر دسترسی HFC,فیبر نوری دیجیتالی,نسبت SNR,تجهیزات کنترل شبکه,هزینه مالکیت کلی,TCO, نویسنده : میثم fiber بازدید : 247 تاريخ : چهارشنبه 23 خرداد 1397 ساعت: 2:41


برای انتقال بهتر سیگنال در ارتباطات فیبر نوری، انواع مختلفی از فناوری ها در صنعت استفاده می شود. تقسیم طول موج چندگانه (WDM) یکی از فناوری هایی است که غالباً استفاده می شود، در این روش تعدادی از سیگنالهای حامل نور بر روی یک فیبر نوری با استفاده از طول موج های مختلف نور لیزر، مالتی پلکس می شوند.

تقسیم طول موج چندگانهWDM

در سیستم WDM، دو نوع تقسیم بندی وجود دارد - CWDM (مالتی پلکس طول موج غیرمتراکم) و DWDM (مالتی پلکس طول موج متراکم). هر دوی آنها از چندین طول موج نور لیزر برای انتقال سیگنال در یک فیبر استفاده می نمایند. با این حال، از جنبه فاصله کانال، دسترسی انتقال، لیزر مدولاسیون و هزینه، CWDM و DWDM دارای تفاوت های زیادی می باشند. در این مقاله بر این تفاوت ها تمرکز می کنیم و امیدواریم که شما یک درک کلی در مورد تکنولوژی CWDM و DWDM به دست آورید.

فاصله کانال ها
همانگونه که از نامشان پیداست، کلمات "متراکم" و "غیرمتراکم" تفاوت فاصله کانالها را نشان می دهد. فاصله CWDM عریض تر از DWDM می باشد. CWDM قادر به انتقال تا 16 طول موج با فاصله کانال 20 نانومتر در محدوده طیف 1270 نانومتر تا 1610 نانومتر می باشد. اما DWDM می تواند 40، 80 یا 160 طول موج با فاصله های باریک تر از 0.8 نانومتر، 0.4 نانومتر و یا 0.2 نانومتر از طول موج 1525 نانومتر تا 1565 نانومتر (باند C) و یا 1570 نانومتر تا 1610 نانومتر (باند L) انتقال دهد. شکی نیست که DWDM دارای عملکرد بهتر برای انتقال تعداد بیشتری از طول موج های متعدد بر روی یک فیبر می باشد.

مقایسه بین تکنولوژی CWDM و DWDM

برد انتقال
از آنجا که طول موج به شدت در فیبر، در طول انتقال نور، یکپارچه است، DWDM قادر به ارسال در فاصله طولانی تر از CWDM است. طول موج تقویت شده DWDM با توانایی تداخل کمتر،در مسافت های طولانی به کار برده می شود.
بر خلاف سیستم DWDM، CWDM قادر به پشتیبانی از فاصله ی نامحدود نیست. حداکثر برد CWDM حدود 160 کیلومتر است، اما یک سیستم تقویت شده DWDM ، در صورت تقویت و افزایش دوره ای توان سیگنال در طول اجرا، قادر به ارسال در فاصله ی خیلی بیشتر از این مقادیر است.

لیزر مدولاسیون
سیستم CWDM از لیزر uncooled استفاده می کند در حالی که سیستم DWDM از لیزر خنک کننده استفاده می کند. خنک کننده لیزری به تعدادی از تکنیک هایی اشاره دارد که در آن نمونه های اتمی و مولکولی پایین نزدیک صفر مطلق، از طریق تعامل با یک یا چند زمینه لیزر سرد می شود. لیزر خنک کننده تنظیم درجه حرارت را به عهده دارد که عملکرد بهتر، ایمنی بالاتر و طول عمر طولانی تر سیستم DWDM را تضمین می نماید. اما DWDM نیز توان بیشتری نسبت به تنظیم لیزر uncooled الکترونیکی که توسط سیستم CWDM استفاده می شود مصرف می نماید.

هزینه
به دلیل اینکه دامنه توزیع دما در طول موج بسیار گسترده، غیریکنواخت است، بنابراین تحقق بخشیدن به تنظیم درجه حرارت بسیار دشوار می باشد ، در نتیجه استفاده از روش لیزر خنک کننده هزینه های سیستم DWDM راافزایش می دهد. به طور معمول، تجهیزات DWDM چهار یا پنج برابر گران تر از تجهیزات CWDM است.

نتیجه
CWDM و DWDM هر دو از تکنولوژی WDM است که قادر به انتقال طول موج های متعدد تنها در یک فیبر می باشند. اما با ویژگی های مختلف، مردم باید از بین دو سیستم CWDMو DWDM یک سیستم را انتخاب نمایند. CWDM معمولا هزینه های کمتری دارد اما عملکرد آن به مراتب ضعیف تر از DWDM است. نیاز و بودجه باید در پروژه در نظر گرفته شود. علاوه بر این، محصولات WDM از جمله ماژول CWDM mux / demux ، ماژول DWDM mux / demux و اسپلیترهای نوری در بازار به شدت استقبال می شود و موجود می باشد.

شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : تکنولوژی CWDM,تکنولوژی DWDM,ارتباطات فیبر نوری,تقسیم طول موج چندگانه,مالتی پلکس,طول موج نور لیزر,مالتی پلکس طول موج غیرمتراکم,مالتی پلکس طول موج متراکم,لیزر مدولاسیون,فاصله کانال ها,برد انتقال ,لیزر مدولاسیون,تکنولوژی WDM,شرکت فاطررسانور,شرکت فاطر رسا نور,شرکت فاطررسا نور, نویسنده : میثم fiber بازدید : 164 تاريخ : 8 خرداد 1397 ساعت: 16:13


آینده نگرانه، با انرژی کارآمد، مقرون به صرفه

FTTO

FTTO یک ساختار کابل کشی استاندارد برای محیط های اداری است. تا چند سال گذشته، نصب کابل فیبر نوری در ساختمان ها بسیار پیچیده و پرهزینه بود اما در سال های اخیر، این ذهنیت به کلی از بین رفته و با بالا رفتن هزینه ی تولید کابل مسی استفاده از کابل فیبر نوری به شدت افزایش یافته است. خواباندن کابل Cat7 به دلیل افزایش حجم شیلد، بسیار زمان بر است. همین طور متد نصب فیبر نوری پربازده تر و کم هزینه تر شده است، بنابراین کفه ترازو به سمت فیبر نوری سنگین تر شده و استفاده از آن مزایای بیشتری دارد. امروزه هزینه خرید ،نصب و کابل کشی کابل فیبر نوری از کابل مسی بسیار ارزان تر بوده، همچنین پایداری کابل نوری از کابل مسی بیشتر است چرا که استانداردهای کابل مسی به علت پیشرفت تکنولوژی به طور متوسط هر ده سال یک بار عوض می شوند اما در مقابل استانداردهای فیبرنوری ماندگارتر می باشد.
در اینجا به بررسی هزینه های دراز مدت راه اندازی و اجرای کابل کشی ساختمان های اداری پرداخته شده است. دو مفهوم کابل کشی ساخت یافته مبتنی بر مس با یونیت توزیع طبقات و راهکار FTTO تحت بررسی قرار می گیرند.
محاسبات نشان می دهد گرچه هزینه های سرمایه گذاری اولیه برای تکنولوژی اکتیو(سوئیچ های طبقات) مس به مراتب ارزان تر از FTTO است اما گرانی کابل مس و هزینه های ایجاد اتاق سرور آن باعث میشود در کل هزینه های اولیه ی سرمایه گذاری راهکار FTTO بهینه تر باشد. هزینه های کلی شامل هزینه ی اولیه نصب، راه اندازی، برنامه ریزی و جایگزینی دستگاه در معماری مس در تمام حالات بالاتر از کابل کشی FTTO است.
رسانه ی فیبر نوری آینده نگرانه بوده و بعید به نظر می رسد که این کابل کشی در آینده منسوخ شود چرا که نسبت به تمام مدیا های موجود حداکثر پهنای باند قابل دسترسی را در اختیار کاربران قرار می دهد. بنابراین ممکن است فناوری مس در آینده ی نزدیک جایی در ساختار کابل کشی نداشته باشد و همین امر باعث شده سرمایه گذاری بر روی آن در دراز مدت صرفه ی اقتصادی نداشته باشد ضمن اینکه فاصله و سرعت محدود این کابلها نیز جای تامل دارد! در هر صورت عملکرد فیزیکی مس نسبت به شبکه ی فیبر نوری بسیار پائین تر است.

با FTTO در هزینه های دفتر کار خود صرفه جویی کنید.

• کاهش هزینه ی سرمایه گذاری
FTTO تا 30% هزینه های سرمایه گذاری را کاهش می دهد. وقتی که شما تجهیزات اکتیو و پسیو کمتری استفاده می کنید این به معنای کاهش هزینه های سرمایه گذاری شماست. علاوه بر این ساختار FTTO بسیار آینده نگرانه است. هنگامی که شما به تاثیرات طولانی مدت و زمان استهلاک آن فکر می کنید هزینه های راه اندازی FTTO بسیار کم تر از روش های دیگر است.

• کاهش هزینه ی عملیاتی
به لطف ساختار FTTO که به محلی برای توزیع در طبقات نیاز ندارد، سرویس دهی شبکه آسان تر شده و هزینه های عملیاتی نیز کاهش می یابد، یعنی لازم نیست هیچ هزینه ی اضافه ی برای رسیدگی و نگهداری از سیستم تهویه هوا، اعلام حریق، برق UPS و غیره در محل توزیع، پرداخت کنید در حالیکه در مصرف انرژی نیز صرفه جویی کرده اید. مزیت دیگر آن عدم نیاز به متخصص IT در محل است.

• انعطاف پذیری و آرایش منظم
FTTO تا 60% زمان نصب و راه اندازی را کاهش می دهد. همانطور که گفتیم در شبکه های FTTO میزان تجهیزات پسیو و اکتیو بطور قابل توجهی کاهش می یابد. با توجه به ماهیت" ارتقاء ظرفیت با توجه به نیاز" ساختار FTTO، این ساختار بسیار انعطاف پذیر است. کاربران جدید، سرویسها و اپلیکیشن های جدید را می توان به راحتی به شبکه اضافه کرد و کلیه ی تغیرات فیزیکی، جابجایی ها، تنظیمات شبکه، ارتقاء سیستم و یکپارچه سازی با شبکه ی موجود، بدون توقف کار امکان پذیر است.

علاوه بر این اگر به آرایش منظم و عدم شلوغی کابل کشی و جاگذاری تجهیزات اهمیت می دهید این ساختار پاسخگوی شماست چرا که مجبور نیستید از کابل های متعدد برای ارائه ی سرویس های گوناگون به میز کار پرسنل خود، استفاده کنید زیرا تمام المانها از جمله تلفن، تلفن ویپ، اینترنت و... بر روی یک کابل فیبر نوری قابل انتقال بوده و به دلیل ماهیت عدم نویز پذیری می تواند در کنار کابل برق در داکت، لوله و... قرار گیرد در نتیجه حجم کابل ها تا 75% کاهش می یابد

علاوه بر این اگر به آرایش منظم و عدم شلوغی کابل کشی و جاگذاری تجهیزات اهمیت می دهید این ساختار پاسخگوی شماست چرا که مجبور نیستید از کابل های متعدد برای ارائه ی سرویس های گوناگون به میز کار پرسنل خود، استفاده کنید زیرا تمام المانها از جمله تلفن، تلفن ویپ، اینترنت و... بر روی یک کابل فیبر نوری قابل انتقال بوده و به دلیل ماهیت عدم نویز پذیری می تواند در کنار کابل برق در داکت، لوله و... قرار گیرد در نتیجه حجم کابل ها تا 75% کاهش می یابد .

FTTO

به عنوان جمع بندی می توانیم از مزایای ساختار FTTO به موارد زیر اشاره کنیم:
• در شبکه از هیچ دستگاه اکتیوی استفاده نمی شود در نتیجه هزینه های شما کاهش می یابد.
• از آنجا که تجهیزات بهینه شده است مجبور به پرداخت هزینه اضافی برای تهویه ، منبع تغذیه و... نخواهید بود.
• پهنای باند بالایی را نسبت به مدیاهای دیگر پشتیبانی می کند.
• هیچگونه محدودیت در مسافت اجرای پروژه نخواهید داشت.
• حجم کابل ها تا 75% کاهش می یابد و نسبت به تداخل مغناطیسی مقاوم است.
• با تغییر تکنولوژی نیاز به تغییر سیستم کابل کشی موجود نیست.

برای دسترسی به شبکه ی FTTO از چه راه حلی می توانیم استفاده کنیم؟
از آنجا که کاربران و مشترکین محدود کننده بین شبکه محلی پرظرفیت و Backbone شبکه می باشد تکنولوژی جدیدی برای شبکه نیاز است که مقیاس پذیر و ارزان باشد که ما به شما EPON (Etheet Passive Optical Network) را پیشنهاد می کنیم.
EPON، دارای استاندارد اترنت می باشد و به شما اجازه می دهد در مقیاس اقتصادی از اترنت استفاده کنید. EPON از توپولوژی point-to-multipointبه جای توپولوژیpoint-to-point استفاده می کند،به همین خاطر هزینه کمتری صرف اتصال کاربران توسط کابل فیبر نوری به دفتر مرکزی می شود و با اتصال تجهیزات اکتیو در دو سر فیبر تمام اتصالات مدیریت می شود. همچنین EPON تجهیزات اکتیو مانند تقویت کننده ها را حذف میکند و به جای آن از تجهیزات پسیو که ساده تر، ارزانتر و ماندگارترند استفاده می کند.
EPON با توجه به امکان اختصاص آدرس خاص برای هر دسترسی پهنای باند بالایی به هر مشترک ارائه می دهد.
مهمترین مزیت EPON این نکته می باشد که شیوه های پیچیده ی گذشته را حذف کرده و به طور چشمگیری شبکه را ساده می نماید. شبکه مخابرات سنتی معماری پیچیده و چند لایه داشته در حالی که EPON تنها به یک روتر شبکه برای حمل IP نیاز دارد.
در آخر می توان گفت EPON برای تمام کاربردهای FTTO که شامل دیتا، صدا و تصویر می باشد مناسب می باشد. EPON یک شبکه به اشتراک گذاشته شده با پهنای باند بالا بوده و راه حلی مناسب برای ارائه دهندگان سرویس با هزینه مناسب و عملکرد قابل قبول می باشد.

شرکت فاطررسا نور...
ما را در سایت شرکت فاطررسا نور دنبال می کنید

برچسب : FTTO , راهکار اداری, راهکار تجاری, اف تی تی او, اف تی تی اچ, اف تی تی بی, اف تی تی ایکس, مجری FTTH , مجری FTTB , مشاور FTTH , مشاور FTTB , طراح FTTH , طراح FTTB , طراح فیبرنوری , مشاور فیبرنوری , مجری فیبرنوری , تکنولوژی GPON ,تجهیزات GPON ,تجهیزات FTTH , تجهیزات FTTB , اجرا FTTH , اجرا GPON , اجرا FTTB, نویسنده : میثم fiber بازدید : 182 تاريخ : 1 خرداد 1397 ساعت: 16:6